| Erbakan Kimdir | Neden Sevmeliyiz. | neler diyor | Entrika ve Tezgahlar. | Adil Düzen |
|
Dindar aile evladı ve Başarılı idi... Necmeddin ERBAKAN kozan oğulları soyundandır. 1800 lü yılların sonlarına kadar Adananın Kozan ve saimbeyli bölgelerinde hüküm süren Kozanoğulları beyliğinden gelen ve İstanbula yerleşen Sultan Abdulhamid'e yakınlığı ile bilinen Hüseyin beyin torunudur. |
|
| Erbakan Hüsyin beyin oğlu Mehmet Sabri bey ve Kamer hanımın oğludur. Babası Ağır ceza reisliği yaptığı sırada Erbakan 20 Ekim 1926 dünyaya gelir. Dindar olan ailesi ona " DİNİN YILDIZI " anlamına gelen NECMEDDİN ismini verirler. | |
| Dindar bir ailenin evladı olan N.Erbakan temel ahlaki eğitimini ve sağlam aile terbiyesini anne ve babasından aldı. | |
| İlk okul tahsilini
Trabzon Gazi Osman paşa ilkokulunda yaptı.1937 yılında
ailesi ile birlikte İstanbula taşınan Erbakan,İstanbul
erkek lisesinde okuluna devem etti.Liseyi Birincilikle bitiren Erbakan,gerekmediği
halde üniversite giriş sınavlarına katılarak üstün
başarısı ve aldığı yüksek puanlardan
dolayı İstanbul teknik üniversitenin ikinci sınıfından
başladı.
Okullarda gösterdiği erişilmez başarılarından ve bilgi birikiminden dolayı " yarım dünya " lakabını alan Erbakan 1948 yılında İstanbul teknik üniversiteyide yine birincilikle bitirdi.Aynı yıl üstün zekası ve bilgi birikiminden dolayı Makina fakültesinin motor küsüsünde asistan olarak kendi akranlarına hocalık yaptı, ders verdi. |
![]() |
| Erbakanin okul arkadaşlarından Prof.dr.Mustafa köseoğlu, bu olayı şöyle teyid ediyor. " N.Erbakan bey benimle üniversiteye başladı ancak benden bir yıl önce mezun olduğu için bana hocalıkta yaptı.Çok güzel ders anlatıp,resim çizer ve tahtayı çok düzgün kullanırdı. Uzun konuşurdu fakat cünlelerde ifade düşüklüğü olmazdı..." | |
|
İbadete düşkündü Erbakan sonradan değil ta orta okul yıllarından beri namazını kılardı.Anne babasından aldığı din eğitimini, ilk ve orta okul dönemlerinde gittiği camilerde ki hoca efendilerden aldığı derslerle geliştirdi.Gönenli Mehmet efendi ve Mehmet Zahid Kotku gibi alimlerden dersler aldı. İst.erkek lisesinde bile okulun bir odasını mescid olarak kullanıyor ve vakit namazlarını orada eda ediyordu.Üniversite yıllarında da durum aynı idi ve üniversitedeki mescid ve öğrenci yurdu odalarında namaz kılıyor ve arkadaşları ile birlikte dini konular işleniyordu. |
![]() |
|
Okul döneminden sonra da İlk'lere imza atıyordu İst.teknik üniversitesi motorlar küsüsünde hazırladığı yeterlilik tezindeki yine o büyük başarısından dolayı, üniversite tarafından 1951 yılında Almanyaya gönderilen Erbakan,1,5 yıl orada kalıyor ve hazırladığı tezlerle Alman bilim dünyasında ismi duyuluyor. Maaşını artırarak Almanya da kalması istenen Erbakan ülkesine faydalı hizmet vermek amacıyla Türkiyeye dönüyor. |
|
| 1954 yılında Motorlar küsüsünden ayrılarak askerliğini kağıthanede yaptı. | |
| 1956 yılında yine bir ilke imzasını atan Erbakan,Konya da yerli malı olan da Gümüş motor fabrikasını kurdu Bu fabrikada 850 işçi çalıştı ve yılda %100 yerli dizel motoru üretiliyordu.1960 ta ise yine DEVRİM adı verilen yerli otomobil üretmeyi başardı. Laf değil icraat yapıyor ve Türkiye de neler yapılabileceğini adeta numuneler olarak bir bir gösteriyordu.Erbakanın ürettiği Devrim adlı otomobil zamanın cumhurbaşkanı Cemal Gürseli TBMM den Anıtkabire götüren makam arabası olmuştu. |
DEVRİM OTOMOBİL |
| Erbakanı ve yandaşlarını hiç sevmeyen İsmet İnönü; " Bu memleket bir tane ADAM yetiştirdi. O da maalesef dinci çıktı" diye Erbakanın başarısını itiraf etmek zorunda kalmıştır. | |
| 1966 da Odalar Birliğine genel sekreter olan Erbakan, 1969 yılında seçimi kazanarak Odalar Birliği başkanı oldu.Bunu Hazmedemeyen dönemin Başbakanı Süleyman Demirel polis gücüyle bu görevden uzaklaştırıyor. | |
| 1967 yılında Ülke meseleleri ile yakından ilgilenen, yabancı dil bilen Nermin hanımla evlenen Erbakanın, Bu ğüne dek hep kendi yolunda yürüyen ve kendisini destekleyen Zeynep, Elif ve Fatih adında üç çocuğu var.. | |
|
Siyasete atılıyor... MİLLİ GÖRÜŞ diyordu... 1967 yılında Türk siyasi hayatınada yine bir ilke imza atan N.Erbakan 1967 yılında siyasete atılarak MİLLİ GÖRÜŞ Davasını siyasete taşımış ve bu güne kadar Milli Nizam, Milli Selamet ve Refah partilerini kurmuş ve genel başkanlık yapmıştır. |
![]() |
|
MİLLİ GÖRÜŞÜ Tarif ediyor. " Milletimizin tarihi an'anevi ve bütün değerlerine saygılı olan görüş Milli Görüştür." " Milli Görüş demek, bizim milletimizin kendi öz görüşü demektir. Sultan Fatih'in İstanbulu fethederken kalbindeki inanç ne ise,Milli Görüş odur. Bizim milletimizin bin yıl Milli Görüş ile dünyaya hakim oldu. Bugün de bütün dertlerimizin İLACI Milli Görüştedir." Prof. Dr. Necmeddin Erbakan |
|
|
|